Eigen aansluitingen - Reisverslag uit Igelfors, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu Eigen aansluitingen - Reisverslag uit Igelfors, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu

Eigen aansluitingen

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

13 Oktober 2007 | Zweden, Igelfors

Het is gelukt... We hebben eigen aansluitingen. Officieel (kommunaal) water en riolering. We hadden eerst water wat werd afgetapt van onze buurman, we hadden dus een gezamelijke wateraanvoer/aansluiting. Daarnaast hadden we een illegale septictank (volgens onze andere buurman) en een niet goedgekeurde tweekamerbron. Het huis heeft in het verleden wel een eigen wateraanvoer en riolering gehad maar dat was allemaal afgekoppeld door de vorige eigenaar omdat hij vertikte de maandelijkse aansluitingskosten aan de gemeente te betalen. Toen er donderdag door de graafmachine tot 2,5 meter diep werd gegraven, kwamen de oude leidingen weer boven. De kaart van de loodgieter uit 1978 klopte dus! De loodgieter heeft allemaal nieuwe leidingen gelegd en nu werkt het allemaal zoals het moet werken. Daarna is alles weer dichtgegooid en gister is er grus (grind) gestort. We hebben dus nu ook een oprijlaan zoals we graag wilden. Nu zijn we nog de oude septictank aan het vullen met aarde en gras (wat een lucht uit die tank!!!).

Robert begint 5 november met zijn nieuwe baan. Hij heeft tussen 2 banen kunnen kiezen, want op 2 afdelingen wilden ze hem hebben. Uiteindelijk heeft hij gekozen voor de baan `Ångturbin konstruktör`. Dit is het ontwerpen van stoomturbines. Een afdeling van zo´n 20 man, tussen de leeftijd 20-40. Dus dat is wel leuk (en spannend).

Voor het eerst mijn winterjas en handschoenen aangehad vandaag. Sinds een paar dagen hebben we nachtvorst (-5) en vandaag was het ook niet warmer dan +5. De zon schijnt wel. Echt een wintersport gevoel!

Zie de foto´s voor de graafwerkzaamheden voor de water- en rioolleidingen en onze nieuwe oprit.

• 13 Oktober 2007 - 18:00

Rianne:

He He, Ilse en Robert,
    Het is even stil geweest van onze kant, maar hier gaat alles zijn gangetje. Nog steeds moeten de laatste schilderijen en lijstjes aan de muur, maar verder zijn we volop gewend en weer druk met werk en coschappen, op dit moment bij de gyneacologie. Verder is het druk met feestjes, bij Yolinda, het afstuderen van Nienke, de meidenavond, Adriens verjaardag, de mijne en vervolgens alweer sinterklaas. Kortom, veel tijd om elkaar te zien en bij te kletsen.
    Leuk dat het huisje zo opschiet en jullie er zoveel werk van maken. Het dorp zal wel verbaasd zijn met twee van die jonge mensen die het zo grondig aanpakken, dat is - zo te lezen - lang niet meer gebeurd. Succes met alles wat jullie aan het huis doen en Robert natuurlijk met zijn nieuwe job!

Groet uit Rotterdam.

• 14 Oktober 2007 - 09:47

Susanne:

Hej hej Ils en Robert,
    wat fijn dat het riool nu goed geregeld is en wat zal het op jullie toilet lekker fris gaan ruiken!!
    Ik begrijp dat Robert toch nog even de tijd heeft gekregen van zijn nieuwe werkgever om het één en ander af te maken in jullie huis en hij kan dus ook nog even een retourtje Nederland doen.
    Nu zeker hard aan het klussen aan de bovenverdieping of is dat er nog niet van gekomen?
    Succes met alle bezigheden!!

Liefs Suus

• 14 Oktober 2007 - 19:08

Ida:

Hoi Ilse,

We zijn net thuis uit Engeland. Fijn dat we volgende week de oprijlaan kunnen berijden hahaha. Wat een werk allemaal bij jullie.
    Tot volgende week.

Liefs
    Ida

• 14 Oktober 2007 - 20:34

Wout En Marion:

Gefeliciteerd met je nieuwe baan Robert, we zijn trots op je. Groetjes uit zonnig Nederland.

• 17 Oktober 2007 - 19:41

Richard:

Ziet er chique en mooi gepaveit uit!
    ga zo door voordat de winter invalt.

groet, Richard