Wat een geld die riolering! - Reisverslag uit Igelfors, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu Wat een geld die riolering! - Reisverslag uit Igelfors, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu

Wat een geld die riolering!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

23 Oktober 2007 | Zweden, Igelfors

Wat een geld kost die riolering! Blijkt nu achteraf.... En wij waren zo blij dat alles gelukt was. Van de week belde een man van de gemeente Finspång, dat we nog ruim 40000 kronen moeten betalen (zo´n 4,5 duizend euro). Wij gister daar naar toe om te informeren hoe hij bij dat enorme bedrag kwam. Nu bleek dat de rioolaansluiting dus wel in de tuin lag, maar dat die nooit aangesloten is geweest dus dat daar nog nooit startkosten voor betaald zijn. Nu moeten wij die startkosten betalen! Voor de waterleiding zijn in het verleden wel startkosten betaald (gelukkig, want anders zou het bedrag verdubbelen). Dat is dus even een tegenvaller. Wij dachten dat als het in de tuin lag, dat het dan al goed was, maar nooit over startkosten nagedacht. Ja, wisten wij veel!

Vanmorgen werd ik gebeld door Sweco. Ik had ruim een maand geleden een sollicitatiebrief gestuurd, maar daar had ik nooit meer wat van gehoord. Ze vroegen of ik interesse had in een baan in Stockholm of in Norrköping. Ja, in Norrköping natuurlijk (dat is 50 km van hier, want Stockholm is zo´n 200 km). Die man zou mijn gegevens doorgegeven aan het kantoor in Norrköping en daar zou dan iemand contact met mij opnemen. Sweco (www.sweco.se) houdt zich bezig met techniek, milieu en architectuur en ze zoeken een veldingenieur. Het gaat om het maken en analyseren van bodemmonsters (bodemonderzoek). Pas precies in het straatje van Aardwetenschappen. Heb ik mijn opleiding niet voor niets gedaan! Nu afwachten wanneer er iemand van het kantoor van Norrköping contact op neemt...

Roberts zijn vader en broertje zijn hier om te helpen met oa een garagedeur. Zie de foto´s!

  • 23 Oktober 2007 - 14:28

    Marjolijn:

    Jemig wat stom van die riolering. Wel goed als je die baan zou krijgen zeg!! Ik ga heel hard voor je duimen.

    Fijn om te zien dat jullie huisje er iedere keer weer beter uitziet. Garagedeuren wat een luxe!

    Groet van iemand die een kamer heeft van 25m2 als woonruimte ;-)

  • 23 Oktober 2007 - 16:35

    Susannet:

    jeetje Ils wat een gedoe met die rioleren, denk je een simpele oplossing te hebben gevonden, krjg je dit!!wat ben ik dan toch blij dat mijn toiletje lekker doorspoelt het riool in!!
    Ik duim voor je dat het wat wordt met die baan!!
    Kus Suus

  • 23 Oktober 2007 - 18:00

    Nienke:

    Hai Ilse en Robert!
    Das idd wel een duur grapje zeg! Maar goed, je moet het toch kwijt he?! Hopelijk stromen de eurootjes - oh nee - kronen binnenkort weer binnen... Zo'n job als veldingenieur klinkt wel bon!
    Heb hier deze week voor het eerst de handschoenen aan gehad; 't begint behoorlijk af te koelen! Bij jullie de eerste vlokken al gevallen?
    Liefs Nienke

  • 24 Oktober 2007 - 08:51

    Ida:

    Hi Ilse,

    Lees ik dit op jouw computer in jouw keuken aan jouw tafel hahaha. Komt allemaal wel goed!!!

    Liefs
    Ida

  • 25 Oktober 2007 - 21:24

    Richard:

    Hi Ilse, hope is on his way!

    Als Sweco doorgaat (wat we van harte hopen) fiets je die lousy 4,5K zo binnen.
    Mooie company, heb net de site bekeken.

    groet en succes met alles!
    Richard & Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Dag allemaal, Per half april ben ik in Zweden.... Via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen en belevenissen in Zweden!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 111182

Voorgaande reizen:

18 April 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: