Borretorp, ons nieuwe huis - Reisverslag uit Igelfors, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu Borretorp, ons nieuwe huis - Reisverslag uit Igelfors, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu

Borretorp, ons nieuwe huis

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

14 Juni 2011 | Zweden, Igelfors

Eindelijk hebben we Internet in ons nieuwe huis. Heeft een tijd geduurd, maar in Zweden moet je vaker lang op dingen wachten.

Ons huis in Igelfors is verkocht, mensen hebben een aanbetaling gedaan en ze krijgen 30 juni de sleutel. De nieuwe eigenaar is een ouder echtpaar wat 20 jaar in Igelfors heeft gewoond. Ze hadden vorig jaar hun huis verkocht om in een appartement in Finspång te wonen, maar ze hebben het daar niet naar hun zin en willen weer terug naar Igelfors. Ze waren helemaal weg van ons huis.

Over ons nieuwe huis in Tjällmo. Het huis heet Borretorp, vernoemd naar soldaat Jöns Borre die hier gewoond heeft. Hij woonde toen in het huisje wat in de toekomst ons gastenverblijf gaat worden. Zo´n 30 jaar is hier niet veel gedaan, wel aan het huis, maar niet aan alle gebouwen. Dus weer een hoop opknapwerk allemaal. We zijn begonnen met het opknappen van de garage en hopen deze zomer ook het gastenverblijf een deel af te hebben. Zie de foto´s voor een indruk hoe we wonen!

Op 30 juli willen we een tuinfeest geven. Välkomna! (jullie zijn welkom)!

• 14 Juni 2011 - 09:41

Jolanda:

wow meis, wat ziet het er al mooi uit.
    Fijn dat je het oude huis zo snel hebt kunnen verkopen, dan heb je daar geen zorgen meer over.

Helaas kunnen we niet naar het tuinfeest, beetje ver vanuit Italië.

Maar ik kom jullie huis zeker een keer bewonderen.

Liefs Jolanda

• 15 Juni 2011 - 10:51

Oma Van Den Tempel :

hoi ilse en robert.
    fijn dat jullie huis is verkocht.
    wat een mooie garage.
    ik kom van 5 t.m.12 augustus,
    bij hans en an in zweden.
    veel liefs en kus van
    oma.

• 19 Juni 2011 - 18:14

Marco & Fam:

Ziet er mooi uit; zo veel ruimte, grote gebouwen en de 'bekende' meubels in een nieuwe setting!
    Prettig dat het andere huis verkocht is!
    Succes met de projecten weer, groetjes uit Örebro!

• 22 Juni 2011 - 08:08

Ida:

Hoi Ilse,

Dat ziet er allemaal heel erg mooi uit. Prachtige foto´s.

Ziet er geweldig uit.

Liefs,
    Ida

• 23 Juni 2011 - 18:10

Mariette:

Hallo Ilse en Robert,
    Mooi huis zo te zien en van binnen ziet het er al mooi en netjes uit EN gezellig. Moeten jullie in het woonhuis nog veel doen? of alleen de bijgebouwen opknappen (en de garage). Kreeg via MSN van Robert ook de uitnodiging voor jullie feest 30 juli. Ik ga kijken of het mogelijk is te komen. Laat het in ieder geval nog weten.
    En wat goed en fijn dat jullie andere huis verkocht is.
    Ik hoop tot 30 juli. Groetjes en liefs Mariette