Laatste dag voor vertrek - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu Laatste dag voor vertrek - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu

Laatste dag voor vertrek

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

11 Juli 2007 | Zweden, Stockholm

Morgen ochtend om 7 uur vertrekken Robert, Marit en ik weer naar Zweden. Ben afgelopen week een weekje in Nederland geweest. Daar de laatste dingen geregeld: stagegesprek op de universiteit in Utrecht (had een 7 voor mijn stage), afscheidsfeestje en het huis in Maurik opgeruimd.

Het afscheidsfeestje zondag was erg druk bezocht... Bijna iedereen was er. Mijn ouders hadden een liedje geschreven, op de melodie "In Holland staat een huis". Hier onder staat de tekst.

-----------------------------------------
In Zweden staat een huis
Het is daar helemaal pluis
Het staat te wachten op een stel
Uit Nederland komen die en heel snel
In Zweden staat een huis (2x)

Het huis is helemaal van hout
En al bijna een eeuw oud
Het huis is typisch rood van kleur
Zoals het hoort en geen gezeur
Het huis in helemaal van hout (2x)

Zweden is een prachtig land
Dat lees je in de krant
Alles gaat daar op z’n tijd
En niemand die in de file rijdt
Zweden is een heel mooi land (2x)

De natuur is heel erg bra
De meren en de bossen zijn da
De Zweedse taal die leren ze vlot
En Engels is daar ook heel hot
De natuur is heel erg bra (2x)

De familie en vrienden hier
Die wensen jullie veel plezier
Hopelijk is Igelfors groot genoeg
Want we hebben nog wat feestjes voor de boeg
Tot zien in Zweden maar
Tot ziens in Zweden daar
-----------------------------------------

Was erg gezellig en gelukkig zat het weer ook nog mee!

Ons huis in Maurik is zo goed als leeg. Alle meubels zijn verkocht of weggegeven. In één kamer hebben we nog wat dozen staan, die gaan in augustus mee wanneer we weer voor een paar weken in Nederland zijn (heb dan een trouwerij van een vriendin en een presentatie van mijn Master thesis). Maar alle belangrijke dingen zitten nu in de auto. Auto zit helemaal vol nu, de hond kan er nog maar net bij!

Aankomende weken gaan we hard aan de slag met opknappen van ons huisje! Hoop dat alles mee gaat zitten. We hebben nog geen internet in ons huisje. Dat gaan we meteen wel proberen te regelen (kan via een kaartje van een mobiele telefoon). Voorlopig dus weinig internet. In de bibliotheek in Finspang (moet a met rondje zijn, maar die staat niet op deze laptop van mijn ouders) kunnen we gratis internetten.... Wij zullen de site zo goed mogelijk up-to-date houden (met foto's natuurlijk).

Hier wat foto's van afgelopen zondag.

Iedereen bedankt voor het afscheidnemen afgelopen zondag (of op een andere manier)! Pa en Tommie bedankt voor het maken van de video. Kunnen we in Zweden jullie allemaal bekijken via de Dvd-speler.

  • 11 Juli 2007 - 21:46

    Tommie:

    Lieve Ilse,

    Heel veel succes!!!!!!!!

    en robbert natuurlijk ook!!

    hele dikke kus en knuffel.

    Tommie

  • 12 Juli 2007 - 06:43

    Anna:

    Ilse, Robert en Marit!
    Hartstikke welkom naar Zweden. We hopen dat jullie heel veel plezier zullen hebben in Igelfors. Wij vinden het heel leuk dat jullie hier komen wonen :-).
    Tot gauw.
    Gr Anna, Freek, Julius en Floris (pootje aan Marit)

  • 13 Juli 2007 - 11:38

    Catelijne:

    Lieve Ilse en Robert,

    Ik wens jullie heel veel succes met verbouwen en ik wens jullie heel veel geluk toe in Zweden! Maak er samen wat moois van! Ik ben erg benieuwd naar het huis! Het lijkt me super om een keer te komen kijken!

    Liefs,
    Catelijne

  • 13 Juli 2007 - 21:02

    Ida:

    Hi Ilse,

    Als ik dit lees dan zijn jullie al in Zweden. Ga zo eerst de foto's bekijken. We houden contact hoor!!!
    Afscheid nemen bestaat niet (Marco Borsato)!!!

    Liefs
    Ida

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Dag allemaal, Per half april ben ik in Zweden.... Via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen en belevenissen in Zweden!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 111165

Voorgaande reizen:

18 April 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: