De keuken - Reisverslag uit Igelfors, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu De keuken - Reisverslag uit Igelfors, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu

De keuken

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

11 December 2007 | Zweden, Igelfors

Zo, weer terug in Zweden na een weekendje Sinterklaas in Nederland. En meteen weer hard aan de slag. Sinds Robert werkt, ben ik ook hard op zoek gegaan naar een baantje, maar helaas schiet dat niet op. Ik heb een week of twee op drie kinderen opgepast, maar dat werkte niet. Ik dacht veel Zweeds van de kinderen te leren (een tweeling, twee meisjes van 6 en een jongetje van 5), maar ondertussen `moest` ik alleen maar wassen, eten koken en de kinderkamers opruimen. Dus van het Zweeds leren kwam bar weinig! Ik had het idee dat ik meer een schoonmaker dan een oppas was! Ook bleek dat de weg naar dat huis toe ineens was afgesloten. Die weg ging dwars door het bos, en ineens was de slagboom dicht en moest ik omrijden. Zo´n 30 km heen (en dus ook weer terug) werd me echt te gek. Die vrouw vond ook dat ze mij dan te veel moest betalen voor de benzine, dus dat oppassen was maar van korte duur.

Nou, nu zonder baan moet er echt van geprofiteerd worden. Ik ben heel hard bezig met het opknappen van de keuken. Nu ben ik de keukenkastjes aan het schilderen, ze worden blauw. Zie de foto´s. Morgen verder met schilderen van de kastjes. De muren en het plafond moeten ook geschilderd worden en er moet een nieuwe vloer in komen. Vanavond komt er een oude man kijken voor het plaatsen van tegeltjes rond het foruis. Hopelijk kan hij snel beginnen, want we willen de keuken voor de Kerst afhebben. Nou, hopelijk voor de Kerst komen er foto´s van onze `nieuwe` keuken!

Verder heeft Robert vanavond Julbord van zijn werk. Dat is een Kerstmaaltijd (ipv een Kerstborrel in Nederland). Zijn andere collega´s hadden het er al weken over (veel eten en drinken zeiden ze). Dus ben benieuwd wat Robert en van vond!

Zie de foto´s van de keukenkastjes die ik aan het schilderen ben en van het fornuis waar omheen tegeltjes moeten komen. Er komen ook tegeltjes (dezelfde) boven het aanrecht en het elektrisch fornuis. De oude eigenaar heeft het zelfde zeil wat in de keuken op de vloer ligt boven het aanrecht en het elektrisch fornuis geplakt, dat ziet er echt niet uit!

  • 11 December 2007 - 17:10

    Rob:

    Zo zie je maar wat een kleurtje doet. Maakt er meer een geheel van, ziet er leuk uit.

  • 11 December 2007 - 17:59

    Rianne:

    He Ilse,
    hier even een kort berichtje vanuit Nl, we hebben je verhaal weer geleden. Zelf ben ik volop aan het studeren voor mijn examen dermatologie deze week, dus ga nu gauw weer verder.
    Tot bij Nienke.

  • 11 December 2007 - 20:55

    Ida:

    Hi Ilse,

    Komt er allemaal erg mooi uit te zien. Veel werk hoor, maar het resultaat is goed. Werkse.

    Liefs
    Ida

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Dag allemaal, Per half april ben ik in Zweden.... Via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen en belevenissen in Zweden!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 111154

Voorgaande reizen:

18 April 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: