Feest!!! - Reisverslag uit Igelfors, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu Feest!!! - Reisverslag uit Igelfors, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu

Feest!!!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

02 Oktober 2007 | Zweden, Igelfors

Vanmiddag hoorde Robert dat ie een baan heeft bij Siemens. Dat hebben we (Susanne, Robert en ik) vanavond gevierd met een stuk taart (Was wel met een beetje zure slagroom, helaas maar dat zal wel horen hier in Zweden). Zie de foto´s voor de taart. Aankomende maandag belt Robert terug naar Siemens om een datum te prikken voor nogmaals een gesprek. De datum van de 1e werkdag staat nog niet vast, maar Robert stelt die dag liever nog even uit. Er moet nog zo veel aan het huis gebeuren....

Het jachtseizoen met hond is afgelopen maandag geopend (met een hond mag je de herten opjagen en ze daarna afschieten) en dat hebben we gezien ook... De buurman (de loodgieter) kwam aan met zijn busje vol met bloed. Daarna liep hij met een kop van een hert. Nieuwsgierig als wij zijn, wilden wij weten wat er allemaal gebeurd in het jachtseizoen. Dus zijn we even bij de buurman aangeweest en die heeft ons het een en ander laten zien.... Zie foto´s. PS Kinderen onder de 16 mogen niet kijken, nog al schokkende beelden.

We hebben nu ook allebei een persoonsnummer gekregen en hebben we een Zweedse bank rekening geopend. Nu gaan we op zoek naar twee auto´s op Zweeds kenteken want de twee auto´s die we nu hebben (op Nederlands kenteken) zijn verkocht!

• 02 Oktober 2007 - 20:51

Ida:

Hoi Ilse en Robert,

Robert van harte gefeliciteerd met je baan. Heel fijn voor jullie. Kan begrijpen dat je nog niet zoveel zin hebt om te gaan werken.
    De foto's zijn wel bloederig hoor.

Liefs
    Ida

• 03 Oktober 2007 - 06:03

Marion En Wout:

Goed van je, meneer de ingenieur! Proficiat en gewoon gáán met die baan!
    Wat centen kan je goed gebruiken als de hongerwinter eraan komt, wanneer je je eigen zwijnen en herten moet gaan schieten om wat fatsoenlijks te eten, mét zure room uiteraard. Veel succes en we zijn trots op je.
    Groetjes Wout en Marion

• 03 Oktober 2007 - 06:44

Carine:

Hoi Robert,

Gefeliciteerd met je job!!

Groetjes,

Carine

• 03 Oktober 2007 - 07:09

Marjolijn:

Wat een goed nieuws! Gefeliciteerd!!!!

Liefs,

Marjolijn

• 03 Oktober 2007 - 10:30

Catelijne:

hoi Ilse en Robert,

Wat super van die baan! Echt top! Het zou helemaal top zijn als je eerst nog even lekker kan klussen en dan per 1 november ofzo kan starten!

Have fun daar!

Liefs,
    Catelijne

• 03 Oktober 2007 - 11:05

Jolanda:

Hoi Robert en Ilse

Die taart ziet er een stuk lekkerder uit dan dat zielige hertje!!

En Robert gefeliciteerd met je nieuwe baan!!

Groetjes Jolanda

• 03 Oktober 2007 - 12:04

Fam. Van Den Tempel :

Hoi Ilse en Robert,

hier een berichtje vanuit hilversum. Van Harte Gefeliciteerd met je baan Robert !!! En balen voor je/jullie dat je nu niet in het huidige tempo kunt door blijven klussen, maar zo'n huis heb je nog zolang . Ik kan mij voorstellen dat het erg tegenstrijdig voelt.
    Wat betreft de foto's ik heb er persoonlijk geen moeite mee al s de leeftijd wordt verhoogd van 16 naar 96 jaar !!

ga jullie goed

groet marja,rosa, mane, hans

• 04 Oktober 2007 - 20:57

Richard:

Ha Robert en Ilse,

De aanhouder wint! proficiat met je 1e (echte) baan in Zweden. Ben uiteraard benieuwd wat je precies gaat doen bij Siemens en wanneer je gaat starten!

Ik heb tot nu toe alleen kleiduif geschoten van de zomer in Ommeren(Gld). Minder bloederig en schokkend.

Lijkt me wel gaaf om in koude zweeds herfstmorgen op wild te schieten.

Breng dan wat "schietmaten" mee die er echt verstand van hebben en het dier ook klaarmaken.

vrees dat ik eerst wat oefenlessen moet nemen op de zgn. kogelbaan ;>)of hebben ze zoiets ook op de PC zodat ik ook bij regen, sneeuw en mist kan oefenen.

Groet en tot horens!
    Richard

• 05 Oktober 2007 - 09:31

Claudette:

Gefeliciteerd!!!
    Heel veel succes bij Siemens, het huis komt echt wel een keertje af...

Groetjes Claudett