Baan op oproepbasis - Reisverslag uit Igelfors, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu Baan op oproepbasis - Reisverslag uit Igelfors, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu

Baan op oproepbasis

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

18 September 2008 | Zweden, Igelfors

Zoals jullie weten, ben ik al ruim een jaar op zoek naar een baan. Ik heb al heel wat brieven geschreven (zeker 70), bij bedrijven langs, van alles geprobeerd maar niets hielp.

Een week geleden zei een vrouw hier uit het dorp dat ze bij het werk van haar dochter personeel zochten. Die dochter werk met dove en doofbinde mensen. Ik heb daar van de week 3 dagen meegelopen. Het is niet een baan waar ik op gehoopt had. Maar toch is het wel afwisselend werk. Ik heb één vaste `patiënt` en ik moet hem met alles begeleiden. Elke dag gaat hij ook op pad: hij rijdt paard, gymt, heeft muziek/drama en tuiniert. Dan moet ik hem met de auto naar zijn programma brengen en hem daar ook helpen. Ik ben nu bezig met gebarentaal leren (dat is nog eens wat anders dan Zweeds).

Ik sta nu op de oproeplijst, ze kunnen me elk moment bellen om te vragen of ik kan werken (ook in de weekenden/avonden). Nu is het wel zo dat als ik vaker kan komen, ze me de keer daarna ook sneller vragen. Dus ik moet zo veel mogelijk aannemen.

Maar eerst gaan we aankomende zondag naar Nederland, voor ruim een week vakantie. Rinda (paard) gaat in die tijd terug gaan naar haar Nordsvensk vriendje in de wei waar ze afgelopen zomer stond. Nu heb ik besloten dat Rinda daar voorlopig maar blijft. Het beleren voor de kar ligt dus vanaf dit weekend op zijn gat. Ik weet niet wanneer ik het weer oppak, dat ligt er aan hoe het gaat lopen met die baan. Zolang Rinda daar staat, heb ik veel meer tijd om te kunnen werken (ja te zeggen als ze bellen). Rinda is nog jong, dus het kan helemaal geen kwaad dat ze lekker nog de wei op gaat. Tijdens de vakantie bijft onze hond Marit thuis, onze buurman (van 80 jaar) gaat haar een paar keer per dag uitlaten. Een hondenpenion vonden we maar niets en onze buurman vindt het leuk!

Ik blijf natuurlijk kijken naar andere banen, maar dit is hopelijk een aardige start!

  • 18 September 2008 - 14:50

    Marjolijn:

    Wat fijn!!!!!!!!!!!!!!!
    Zet 'm op en volgens mij als het werkballetje eenmaal aan het rollen is, dan zal het niet zo snel weer stoppen.

    Liefs uit Amsterdam

  • 18 September 2008 - 14:51

    Patricia:

    Ilse,
    Wat fijn voor je dat het je gelukt is om iets te vinden. En gebarentaal is toch universeel, of is dat gebonden aan taal? Heel leuk om je volgende week weer te zien in NL!
    Tot dan!

  • 18 September 2008 - 19:49

    Ida:

    Hoi Ilse,

    Wat geweldig! Fijn hoor.Leuk om je volgende week te zien.

  • 18 September 2008 - 20:12

    Oma V.d.tempel:

    ilse en robert.
    het lijkt mij een hele uitdaging en veel geduld
    maar het is te proberen
    sucses
    tot gauw.
    groetjes van oma.

  • 19 September 2008 - 07:51

    Merel:

    gefeliciteerd!! Fijn zeg, na al dat wachten.. Jammer dat het nog niet echt iets is waar je op gehoopt had, maar het is in ieder geval iets, de rest komt vast wel snel daarna!

    liefs Merel

  • 19 September 2008 - 11:13

    Carine:

    Gefeliciteerd met dit goede nieuws!

    Tot volgende week!

    Liefs,

    Carine

  • 07 Oktober 2008 - 19:31

    Astrid, Peter En Max:

    Hej, hej.
    Een tijdje geleden hebben wij via de mail contact gehad met elkaar dat wij mogelijk ook naar Zweden zouden willen emigreren. Ik, Peter, ken Robert van het 164 Register en van Nordicar waar wij aan onze auto's sleutelden. Wij zouden eerst naar Lesebo gaan, maar zijn nu uiteindelijk in het prachtige Darlana terecht gekomen en wel in het plaatsje Ludvika. Daar ben ik, Peter, nu opzichter van een privé landgoed en Astrid zit vijf dagen in de week op school om de Zweedse taal machtig te worden. Onze zoon van 14 zit op de basisschool in groep 8 en heeft het reuze naar zijn zin. Wellicht kunnen jullie eens kijken op onze blog peasma.waarbenij.nu Daar staan vele verhalen en foto's van ons op. Mischien kunnen wij elkaar hier in Zweden ook eens ontmoeten.
    Oké dat wat het dan, misschien tot mails, PEterAStridMAx.

  • 08 Oktober 2008 - 09:42

    Eva Van Beek:

    Hoi Ilse,

    Ik dacht ik ga je pagina nog eens opzoeken en ik zie dat je nog steeds berichtjes plaatst. Erg leuk om te lezen!
    Wel jammer dat je nog geen geschikte baan gevonden hebt...maar goed de aanhouder wint zullen we maar zeggen.
    Ik werk inmiddels op de Universiteit van Tilburg en daar houd ik me bezig met communicatie of de facilitaire afdeling..dus ik doe niets meer met geografie. Soms wel jammer maar wat ik nu doe vind ik leuk.
    Hoe is het verder in Zweden?

    groetjes
    Eva van Beek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Dag allemaal, Per half april ben ik in Zweden.... Via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen en belevenissen in Zweden!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 111168

Voorgaande reizen:

18 April 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: