Gastenverblijf, werkplaats, stal - Reisverslag uit Tjällmo, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu Gastenverblijf, werkplaats, stal - Reisverslag uit Tjällmo, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu

Gastenverblijf, werkplaats, stal

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

02 Oktober 2011 | Zweden, Tjällmo

Weer tijd voor wat foto´s en een kort verslagje. Eindelijk zien we nu echt vooruitgang na een half jaar klussen! Het gastenverblijf heeft een nieuwe muur, de dakconstructie ligt op zijn plek en er liggen andere dakpannen op. We wilden eigenlijk nieuwe dakpannen kopen, maar zagen dat er een hele boel dakpannen in een verrot schuurtje midden in het bos lagen. Al die dakpannen (700 stuks) versleept en met de hogedrukreiniger schoongespoten. De pannen zijn een beetje vlekkerig, maar dat past heel mooi bij dat oude huisje. Daarnaast heeft het ook een hele boel geld gescheeld. De schoorsteen van het gastenverblijf is ook opgeknapt: nieuwe buizen erin en geschilderd. Nu kan het gastenverblijf in ieder geval de winter door! Van de winter gaan we het gastenverblijf van binnen in orde maken.

De paardenstal heeft een mooie betonnen vloer en een hoger plafond (zodat de paarden hun hoofd niet stoten). Nu alleen nog muren en boxen maken, en een paddock.

De werkplaats van Robert (garage) heeft ook een nieuwe vloer. Hij heeft nu een autobrug er in staan. Dus nu kan Robert een garagebedrijfje starten ;-) Vandaag vroeg al een oud mannetje uit het dorp of Robert de koppeling van zijn auto kon maken. Nee helaas, hij heeft geen tijd, we zijn hard aan het klussen!

Er is een graafmachine hier op de weg hier naartoe bezig. Ze zijn bezig met het ingraven van electriciteitledingen. Daarnaast krijgen we glasvezel: tv en internet. Nu is het een enorme blubberzooi op de weg, maar dat is nou eenmaal zo.

Nu ze toch met graafmachines hier in de buurt bezig zijn, willen wij ook op het erf het een en ander laten afgraven. We willen een grote parkeerplaats naast het huis en we leggen meteen twee waterleidingen aan: eentje naar de stal en eentje naar het gastenverblijf.

Nu zijn we hard op dreef en schieten we best hard op. Zie wat foto´s!

• 03 Oktober 2011 - 07:23

Marco & Fam.:

Ziet er prachtig uit, die vorderingen. Hebben jullie in november tijd? Dan kunnen we het misschien in het echt komen bekijken met z'n viertjes?
    Groetjes uit Örebro

• 03 Oktober 2011 - 13:56

Claudette:

Dat gaat ineens hard! Laat het maar weten als het af is, dan kan ik weer eens komen! Xx

• 07 Oktober 2011 - 17:12

Fam Krol:

Wat zijn jullie opgeschoten, zeg! Ziet er hartstikke mooi uit. Laat maar weten wanneer we in de winter het gastenverblijf kunnen komen inwijden.
    Tot zeer binnenkort! :)

• 08 Oktober 2011 - 19:49

Hans Van Den Tempel:

Hoi Ilse en Robert,

nooit gedacht dat jullie in zo'n korte tijd weer zoveel gedaan zouden hebben, zoveel grote stappen hebben gemaakt. Belangrijk he want de winter komt eraan !!
    Jullie hebben de vaart er goed in . Hou vol . Het wordt allemaal prachtig, ik heb het zelf gezien !! Geniet ervan hoor !!!!!
    groet vanuit Hilversum

• 24 Oktober 2011 - 10:21

Mariette:

Hallo jullie beiden daar,
    Een beetje laat mijn reactie op je verslag, maar druk geweest en daardoor in de vergeethoek terecht gekomen. Nu de mailbox aan het opruimen en vindt jullie laatste vorderingen aan het huis. Goh, jullie zijn hard aan het werk met alle verbouwingen, maar het ziet er perfect uit. Inmiddels zijn jullie natuurlijk alweer een stukje verder. Houden jullie ook een winterstop? Veel succes verder en tot ziens hoop ik maar weer eens. Liefs en groetjes Mariette