Van alles en nog wat... - Reisverslag uit Igelfors, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu Van alles en nog wat... - Reisverslag uit Igelfors, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu

Van alles en nog wat...

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

16 November 2008 | Zweden, Igelfors

Tijd voor een update, het is al weer een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb.

De schoorsteen is af. De drie slangen zitten in de schoorsteen. Robert heeft het bovenste gedeelte van de schoorsteen opnieuw gemetseld, en we hebben de kap van de schoorsteen opnieuw laten namaken (zie foto´s).

Robert heeft via zijn werk korting bij produkten van Siemens en Bosch. Daar hebben we even gebruik van gemaakt. We hebben een nieuwe afzuigkap, fornuis, wasmachine en stofzuiger gekocht. Fornuis staat erg mooi in de keuken (zie foto).

Afgelopen week heb ik veel gewerkt met de doof-blinden mensen. Is niet echt een baan waar ik op gehoopd had, maar toch is het leuk om er uit te zijn, wat werkervaring op te doen, wat geld te verdienen en contact met collega´s te hebben. Robert moet binnenkort voor zijn werk naar Duitsland en naar Nederland.

Gister reed er iemand met een dood geschoten eland op een karretje rond door het dorp. Raar gezicht, want de poten van het beest staken buiten het karretje. Ja, zo zie je nog eens wat in het dorp!

Vorige week belde er een man hier aan. Zijn opa en oma hebben vroeger in dit huis gewoond en hij had op zolder een schilderij van hun (nu ons) huis gevonden. Mochten wij hebben! Het schilderij is een oude luchtfoto in kleur, maar is bijgewerkt met verf, de kwaliteit van luchtfoto´s vroeger was niet zo goed. Foto is van rond 1930 en hangt nu in de keuken. Het schuurtje onder aan de luchtfoto is er niet meer, dat is afgebroken.

• 16 November 2008 - 19:42

Ida:

Hoi Ilse,

Dat is een mooi formuis!!! Mooi zo bij elkaar met de afzuigkap. Ziet er goed uit. Fijn dat je wat werk hebt, beter iets dan niets!

Groetjes
    Ida

• 16 November 2008 - 21:26

Claudette:

Ziet er mooi uit dat fornuis!
    Is het al weer koud in Zweden?
    Leuk dat je nu zelf ook kunt werken! Xx

• 17 November 2008 - 15:11

Oma V.d.tempel:

hoi ilse.
    wat een mooi fornuis en wat een mooie keuken
    nu kun je lekker gaan koken.fijn dat je wat werk hebt groetjes van mij en veel liefs
    oma.

• 18 November 2008 - 20:34

RwA:

Geinig fornuisje, goed bezig! Alleen jammer van die krassen op het keukenblad ;-).
    Groet, R

• 19 November 2008 - 16:38

Merel:

wat aardig van die man dat jullie die foto mochten hebben! En fijn dat je nog steeds daar werkt en wat ervaring op kan doen, gaat je Zweeds er ook nog steeds op vooruit (of spreek je het al vloeiend ;)

liefs Merel