Midzomer - Reisverslag uit Igelfors, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu Midzomer - Reisverslag uit Igelfors, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu

Midzomer

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

21 Juni 2008 | Zweden, Igelfors

Gisteren was het midsommarafton, de avond voor midzomer. Vandaag is het midzomer. Bij midzomer wordt de langste dag van het jaar gevierd. Vandaag is de zon hier om 3.46 uur opgegaan en zal de zon om 22.11 uur weer ondergaan. Hierbij komt de schemering nog, dus het is inderdaad lang licht! Gister op midsommarafton waren er allemaal spelletjes op de voetbalvelden in Igelfors. Zowel volwassenen als kinderen speelden mee. Daarbij waren er loterijen met prijsjes.Er stond een majstång (dat is een soort kruis gemaakt van takken en bloemen) waar omheen gedanst werd.

We waren uitgenodigd om midzomeravond te vieren met een stel mensen uit het dorp. Er waren zo´n 35 mensen, zowel kinderen, tieners, (jong)volwassenen als ouderen. Rond 17.15 waren we er (Marco en Caroline waren ook mee). Eerst hebben we in vier groepen verschillende spelletjes gespeeld. Eerst moesten we vragen beantwoorden die op papieren in het bos verspreid waren (tipspromenad). Daarna waren er behendigheid spelletjes. We moesten met onze tanden een tas van de grond pakken die steeds verder afgeknipt (dus steeds kleiner werd) (zie foto 1), we moesten een zo lang mogelijke verticale stapel van blikjes maken (zie foto 2) en we moesten achterstevoren zo ver mogelijk een laars gooien (foto 3). Belachelijke spelletjes, maar wel lachen! Daarna was er een barbecue. Het was heel leuk om dit mee te maken. Wij voelden ons ook wel vereerd om bij een `particulier` feest uitgenodigd te zijn!!!

Hier wat foto´s van gister avond, de verschillende spelletjes, van de tent met barbecue´s en van de kleine majstång die daar in de tuin stond.

• 21 Juni 2008 - 18:34

Rob:

Volgens mij werkt die inburgerings cursus goed.

• 21 Juni 2008 - 19:18

Oma Castricum:

Wat leuk dat ze jullie er zo bij betrekken!

• 23 Juni 2008 - 13:19

Oma V.d. Tempel:

Hoi Ilse en Robert
    Wat leuk die spelletjes dan weet je hoe het daar
    gaat.groetjes
    oma.

• 28 Juni 2008 - 21:11

Ida:

Hoi Ilse en Robert,

Beetje late reaktie ivm onze vakantie. Wat leuk joh dit allemaal. ook leuk dat jullie daar zo zijn opgenomen tussen de buurtbewoners.

Liefs
    Ida