Lente in Zweden! - Reisverslag uit Igelfors, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu Lente in Zweden! - Reisverslag uit Igelfors, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu

Lente in Zweden!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

11 Mei 2008 | Zweden, Igelfors

Al zo´n 1,5 maand is het heerlijk weer. De laatste week helemaal. We zijn in korte broek en t-shirt buiten aan het schilderen. Vorig jaar hebben we niet alles buiten kunnen schilderen, er was gewoon TE veel schilderwerk. Dit jaar zijn we van plan de hoeklijsten rond het huis, de overhang van het dak, de windveren, de regenpijpen en het balkon te schilderen. Vandaag hebben we de garagedeuren blauw geschilderd.

We hebben toestemming van de buren en van de eigenaar van de huurhuisjes achter ons om de carport te bouwen. Nu moeten we de schetsen inleveren bij de gemeeste (die hebben we hier al zo´n maand liggen, maar ze moeten iets aangepast worden). Dan schijnt de vergunning zo´n week of twee weken te duren.

Helaas nog geen nieuws over een baan voor mij. Van de week moest ik me weer melden bij het uitzendbureau. Ik heb voor de 3e keer een ander contactpersoon. Eerst viel ik onder de categorie ´jongeren`, toen ik 25 werd viel ik daar niet meer onder en kreeg ik een ander contact persoon. Die was er mee gestopt en nu kreeg ik weer iemand anders. Speciaal voor buitenlanders, dat was hij zelf ook. Die man kwam uit Griekenland en had een enorm accent! Op een gegeven moment had ik uit nieuwsgierigheid maar gevraagd hoe lag hij in Zweden woonde. Bleek dat hij 30 jaar in Zweden woonde en getrouwd was met een Zweedse. Echt raar dat hij dan nog zo´n enorm accent had! Deze man vond eigenlijk dat er niets `mis` was met mij. Goede opleiding, helaas wel weing banen in die richting, ik praatte goed Zweeds vond hij. Hij zag dus geen vuiltje aan de lucht.... Waarom ik nog geen baan had, dat vond hij wel bijzonder. Ik vertelde dat ik al heel wat brieven gestuurd had, maar steeds geen antwoord kreeg, of het antwoord dat ze al een geschikte kandidaat hadden gevonden. Ik heb ook bij Siemens geprobeerd, maar ik was te overgekwalificeerd. Ze waren bij Siemens bang dat ik daar geen uitdaging had en verder ging zoeken naar een andere baan.... Ik wacht nu nog op wat reacties van het SMHI en van Norrköping Vatten. Bij het SMHI (Zweedse KNMI) heb ik gesolliciteerd naar een zomerbaan (dus alleen een baan in de zomermaanden) en bij Norrköping Vatten (een watermaatschappij) gaat het om een traineeship van 9 maanden, met daarna waarschijnlijk een vaste baan (als het bevalt en als ik daar beval). Dus afwachten maar weer!

De hal boven is geïsoleerd, er hebben daar ook al wat gasten geslapen. De deuren zijn nog professorisch van balen isoleerspul, maar de wanden en het dak zien er mooi uit! Nu het weer zo goed is, gaan we boven niet veel meer doen, dan gaan we lekker buiten in de zon verder!

Het mos is ondertussen ook uit het gras (was een maand werk, elke dag een paar uurtjes). Vandaag hebben we kunstmest gestrooid, dus hopelijk hebben we over een tijdje een heerlijk grasmatje!

Hierbij wat foto´s van de pas geïosleerde hal boven, de afgebikte kachel boven (deze blijft ook zo, alleen komt er wat nieuw voegmiddel tussen de stenen) en het schilderen van de garagedeur.

  • 11 Mei 2008 - 20:08

    Ida:

    Hoi Ilse,

    Lang geleden dat je een bericht hebt gestuurd! Leuk om weer eens iets te horen hoor! Ken jullie bovenverdieping niet meer terug. Fijn dat het weer lekker is. Hier is het behoorlijk warm, je kunt wel zeggen hoog zomer. Jammer dat je nog geen ben baan hebt. Hier gaat alles super ok! Ton werkt niet meer en hij kan nu extra genieten in de tuin met dit prachtige weer.

    Liefs
    Ida

  • 11 Mei 2008 - 20:37

    Rob:

    De zolder lijkt groter nu het zo licht, netjes. Veel werk maar daar is het resultaat ook naar. Ben benieuwd om het met eigen ogen te zien, nog even het is zo de 22e.
    Groeten Rob.

  • 12 Mei 2008 - 09:28

    Marco & Caroline:

    Hoi Ilse en Robert,
    zeker heerlijk weer hè?! Ik heb er ook van genoten op het balkon, afgelopen weekend. Mooi dat jullie zulke vorderingen maken met het huis, echt gaaf om te zien hoe het opknapt! Hopelijk vind je een baan, Ilse, maar als we de Griek mogen geloven komt dat wel goed ;)

    Groeten uit Örebro, ook van Caroline die nu echt een grote buik heeft :)

    /Marco

  • 12 Mei 2008 - 21:01

    Claudette:

    Leuk om jullie verhalen weer te lezen.
    Ik wil graag binnenkort skypen, alleen hebben we thuis een internetprobleempje... Hopelijk snel opgelost zodat we kunnen skypen, lijkt me gezellig bij te kletsen. Succes nog met het solliciteren Ils! Xx

  • 13 Mei 2008 - 20:14

    Oma V.d.Tempel.:

    hoi Ilse en Robert.
    Wat zijn jullie weer druk geweest,
    wat ziet de zolder er goed uit beter als toen ik er sliep.
    gelukkig dat het mos uit het gras is.
    Ilse je vind vast wel gauw een baan
    het beste en veel liefs van mij
    0ma.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Dag allemaal, Per half april ben ik in Zweden.... Via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen en belevenissen in Zweden!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 111172

Voorgaande reizen:

18 April 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: