Weer hard aan de slag! - Reisverslag uit Igelfors, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu Weer hard aan de slag! - Reisverslag uit Igelfors, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu

Weer hard aan de slag!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

10 September 2007 | Zweden, Igelfors

Zo, daar ben ik weer, ruim een week terug in Zweden, na zo´n 1,5 week in Nederland. We hadden gehoopt dat het weer nog goed genoeg was om het huis van buiten verder te schilderen, want het was net niet af toen wij naar Nederland vertrokken. Helaas is het hier af en toe wisselvallig en is het vrij koud. We hebben maar besloten om binnen aan de slag te gaan en volgend jaar maar verder te schilderen buiten (de daklijsten, windveren en de regengoten moeten nog). We zijn op de bovenverdieping begonnen met isoleren. Net als je de trap op komt, maken we een soort tv-kamer. Onze tv komt dus niet in de woonkamer te staan, maar boven op de `overloop`. Op de overloop hebben we namelijk een openhaard. Dat is natuurlijk wel erg gezellig om naar te kijken, want in onze woonkamer benenden hebben we een tegelkachel. In die kachel zie je het hout niet branden. De tv-kamer (wat nu voorlopig nog logeerkamer is) is al aardig opgeschoten. Dus Hedwich... Van de week lig je daar er best behoorlijk! Ik zet er zo wat foto´s bij... Ook een foto van mijn zelfgemaakte jam. Een paar dagen geleden zijn Robert en ik lingon (vossenbessen) wezen plukken met onze buurman (man van 80 jaar!). Gister avond hebben we ze gesorteerd (paar uur bezig geweest) en net heb ik de bessen met suiker gekookt. Ik ben benieuwd of het smaakt.

  • 11 September 2007 - 18:10

    Rob:

    Zo ziet het er gelijk heel anders uit. Wel veel pas en meetwerk met die hoekjes die er uit gezaagd moeten worden.Waren die stukjes ook al uit die balken dan heeft daar zo'n horizontaal bint gezeten.

  • 11 September 2007 - 22:18

    Hans En Anneke:

    Zijn ook benieuwd of de jam smaakt. Wel graag met Köttbolar. Of zijn dat andere bessen? Ziet er al heel anders uit met die isolatie. Zal ook wel stukje warmer zijn. Gezellig zo'n open vuurtje bij de tv. Nou succes met de verdere afbouw.

  • 13 September 2007 - 16:25

    Ida:

    He Ilse,

    Lekker die jam, moet er geen gelei in dat het steviger wordt? Ik weet het ook niet hoor. Smaakt het lekker? Julie huis ziet er zo leuk uit! Nog even dan zijn we er.

    Liefs
    Ida

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Dag allemaal, Per half april ben ik in Zweden.... Via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen en belevenissen in Zweden!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 111170

Voorgaande reizen:

18 April 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: