Nieuw jaar - Reisverslag uit Igelfors, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu Nieuw jaar - Reisverslag uit Igelfors, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu

Nieuw jaar

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

06 Januari 2011 | Zweden, Igelfors

Het nieuwe jaar is al weer begonnen. Dus iedereen `gott nytt år!`.

Mijn contact is niet verlengt bij de gemeente. Aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant misschien ook wel goed ook. Had de laaste paar maanden het idee dat ik niet goed op mijn plek zat. Alleen in een eigen kantoor, hele dag achter de computer. Daar komt bij dat de gemeente een beetje moeilijk doet. Nu zijn ze aan het bezuinigen en diegene met een tijdelijk contact moeten eruit.

Ik ben weer begonnen met het werk met de doofblinde mensen. Veel afwisselender en actiever, meer mijn ding. Heb tot nu toe alleen gewerkt met doofblinde, maar ga over 2 weken kijken bij een andere afdeling. Daar zijn alleen dove mensen. Dus moet ook meer gebarentaal gaan leren, wel een leuke uitdaging. Deze mensen zijn natuurlijk nog veel actiever. Ze gaan naar de bioscoop, vaak dagjes uit, sporten etc. Dus ben benieuwd.

Voor diegene die het nog niet wisten: Robert en ik trouwen op 12 april 2011. Daarnaast zijn we aan het kijken naar een ander huis. Ze vragen veel te veel voor het huis wat we op het oog hebben. We willen over een paar weken een lager bod leggen en dan kijken wat de eigenaren zeggen. Normaal gesproken gaat de prijs van een huis omhoog (dus niet zoals in Nederland omlaag). Maar die mensen raken het huis echt niet kwijt voor die hoge prijs. Dus gewoon proberen. Huis ligt midden in het bos, maar aan de rand van een groter dorp (met restaurant, pizzeria, winkeltjes). Paard kan dan gewoon bij huis komen staan. Robert wil dan een hele grote garage bouwen, zodat alle auto´s, de caravan en de paardentrailer een dak boven hun hoofd krijgen.

Ze zullen zien wat het jaar 2011 ons biedt!


  • 06 Januari 2011 - 11:05

    Ida:

    Hoi Ilse,

    Jullie ook de beste wensen! Dat wordt een leuk jaar voor je. Trouwen, verhuizen! Je hebt heel geen tijd om te werken joh!

    Liefs,
    Ida

  • 06 Januari 2011 - 12:10

    Nienke:

    Wauw, wat een villa! Duim voor jullie dat de huidige eigenaars het kwijt willen voor het bedrag dat jullie in gedachten hebben!

  • 06 Januari 2011 - 12:24

    Marco:

    Hoi Ilse en Robert,
    Van harte gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Wat een leuk nieuws, en spannend ook met de zoektocht naar een nieuw huis.

    Tot horens / mails,
    /Marco & fam.

  • 06 Januari 2011 - 14:09

    Oma V.dtempel.:

    hoi ilse en robert
    wat een mooi groot huis ik hoop dat jullie geluk hebben met de koop.
    groeten en veel liefs
    oma.

  • 06 Januari 2011 - 20:23

    Mariel:

    heey,

    jullie ook nog de beste wensen.

    gaaf je gaat trouwen.. bij jou gaat tenminste wel alles goed. leuk man.
    en een mooi huis op het oog toe maar.

    ben benieuwd naar alles fotos..

    liefs mariel

  • 07 Januari 2011 - 15:13

    Carine:

    Ha Ilse,

    Wat een mooie foto van het huis wat jullie op het oog hebben!! Zou leuk zijn als dat gaat lukken.

    Fijn weekend, want je bent een weekendje weg toch? We mailen.

    Liefs,

    Carine

  • 11 Januari 2011 - 23:08

    ERik:

    Hallo Ilse en Robert,
    Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk ! Dat wordt die dag vast een optocht met mooie Volvo's. Mooie verzameling heb je trouwens.
    Succes met het bieden op het nieuwe huis. 'k lees de verslagen al een tijdje met plezier. Ilse, succes met het vinden van een geschikte job, het zit je niet echt mee.
    gRoet, eRik

  • 12 Februari 2011 - 15:23

    Mariëtte:

    Hallo Ilse en Robert,
    Had ik net een heel stuk geschreven en verstuurd, ben ik mijn naam vergeten in te vullen en moest ik weer opnieuw beginnen.
    Alleseerst van harte gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk. Leuk!!!!!
    Uiteraard ga ik proberen te komen op deze dag, maar aangezien Wouter gewoon naar school moet, zal het niet eenvoudig zijn dit te organiseren. Tenslotte is het niet in 1 dag te doen. We zullen zien ..... ik doe mijn best.
    Hoe is het afgelopen met jullie bod op dat prachtige huis hierboven? Is het nog iets geworden? of loopt het nog?
    En bevalt je werk nu je op een nieuwe afdeling werkt met alleen doven? Is dit voor langere tijd?
    Nou spreek jullie en hoor wel weer van jullie, veel liefs en groetjes van Wouter en Mariette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Dag allemaal, Per half april ben ik in Zweden.... Via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen en belevenissen in Zweden!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 111179

Voorgaande reizen:

18 April 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: