Motordag en feest Siemens - Reisverslag uit Igelfors, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu Motordag en feest Siemens - Reisverslag uit Igelfors, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu

Motordag en feest Siemens

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

26 Mei 2008 | Zweden, Igelfors

Afgelopen zaterdag hebben we twee feestjes gehad. Overdag hebben we motordag meegemaakt. Robert en ik zaten allebei in de organisatie, dus we hebben ook geholpen om het een en ander voor elkaar te krijgen. Op motordag werd de hoofdstraat van Igelfors afgesloten en op die straat werden verschillende auto´s neergezet. Er kon gestemd worden op de mooiste auto. Er stonden zo´n 70 auto´s op de straat en verder waren er nog andere activiteiten. Robert´s vader en broertje waren er ook (zijn een kleine week geweest).

´s Avond zijn we naar het feest van Siemens geweest. Iedere werknemer mocht zijn partner meenemen. Totaal waren er zo´n 3.5 duizend man. Deze zaten allemaal in één hele grote tent en er werd eten geserveerd (op kosten van de baas). Helaas konden we niet zo veel collega´s van Robert vinden (ja, vind je het gek tussen 3,5 duizend mensen!). Bij twee collega´s hebben we aangesloten. Helaas speelde de band zo hard, dat ik amper kon volgen waar de gesprekken over gingen. Ergens halverwege de avond was iedereen zat. Op een gegeven moment werden er een stel Zweedse liedjes gezongen. Iedereen kon uit volle borst meezingen en het vaderlandsgevoel zoals die collega vertelde, door het zingen van de liedjes, zou ik waarschijnlijk nooit kunnen ervaren. Ja, op dat moment voelde ik mij echt buitenlander, ik mis een stuk `geschiedenis` die voor de Zweden heel gewoon is!

Verder staat het paard Rinda nu op een andere plaats. Op de stal waar ze eerst stond, was weinig gras. Nu staat ze een dorp verder op in een hele grote wei, samen met een ander paard. Die twee zijn echt dikke vriendjes! Leuk om te zien! De weiden hier zijn niet zo strak en plat zoals in Nederland. Hier staan overal bomen, zijn er heuvels in de wei en liggen er overal grote keien!

Verder ga ik morgen voor een kleine week naar Nederland. Hoorde dat de weersvoorspellingen 30 graden aan geeft!

Hier wat foto´s van motordag en van Rinda met haar nieuwe vriendje.

  • 27 Mei 2008 - 10:32

    M&C:

    Hej, mooie auto's! Goeie reis naar NL, of als je dit later leest: hopelijk heb je een goeie reis gehad! Groeten! tot de 5e :)

  • 27 Mei 2008 - 13:17

    Oma Van Den Tempel:

    hoi Ilse,wat leuk dat je iets hebt kunnen orgarniseren wat een mensen massa leuk dat je Dinsdag komt tot kijk
    veel liefs Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Dag allemaal, Per half april ben ik in Zweden.... Via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen en belevenissen in Zweden!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 111156

Voorgaande reizen:

18 April 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: