Ons leventje op dit moment... - Reisverslag uit Igelfors, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu Ons leventje op dit moment... - Reisverslag uit Igelfors, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu

Ons leventje op dit moment...

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

27 September 2007 | Zweden, Igelfors

Even een berichtje over ons leventje hier op dit moment.... We zijn nog steeds hard aan het klussen aan het huis, maar daarnaast zijn we ook aan het solliciteren. Regelmatig stuur ik een mailtje naar banen die op een banensite staan. Maar het blijft bij mij alleen nog maar bij mailtjes (en afwijzingen!). Nu ben ik bezig met een baantje op een kleine manege (voor de kenners: ze hebben daar Franse koudbloedpaarden, Trait Poitevin). Ook ben ik me aan het oriënteren voor een opleiding hier. Met mijn achtergrond (Bachelor Aardwetenschappen en Master Geografie en Communicatie) kan ik als ik een jaar een opleiding doe, docent worden hier. Op de basisschool waar leerlingen van hun 7e tot hun 16e zitten, wordt een natuuroriënterend vak gegeven waarbij wat biologie, natuurkunde, scheikunde en techniek wordt gegeven. Voordat ik die opleiding kan starten, moet ik wel Zweeds op een bepaald niveau hebben (niveau B) of een examen doen dat ik voldoende Zweeds kan. Helaas is mijn Zweeds na 3 maanden hier nog niet op dat niveau! En zit die opleiding er voorlopig nog niet in.

Robert heeft al ietsje meer geluk met de banenjacht. Afgelopen maandag en vanmiddag heeft hij bij het zelfde bedrijf (Siemens in Finspång, 20 km van Igelfors) 2 sollicitatiegesprekken gehad. Eind volgende week hoort hij of het iets geworden is.

Afgelopen nacht is er ingebroken in de bibliotheek cq Internetcafé cq Café hier in Igefors. Is de computer en de kassa (zonder inhoud, want er zat niets in) gejat. Dacht dat Zweden minder crimineel was!!!! En dat in Igelfors (met 231 inwoners)...

Het houthok is af en de rest van de garage is ook geschilderd. Nu wachten we op het storten van grind. We willen graag een randje met kiezeltjes rond het huis, rond de garage en een hele oprijlaan vol! Hierbij een foto van het houthok met de geschilderde garage en onze graafwerkzaamheden voor de rand met steentjes.

  • 27 September 2007 - 20:52

    Ida:

    Hoi Ilse,

    Wat zien de foto's er mooi uit. Je ziet het opknappen! Wat spannend voor Robert met zijn sollicitatie zeg! Heeft hij wel tijd op te gaan werken? Jullie hebben zoveel te doen. Lijkt me leuk voor je om nog te gaan studeren. Snel de taal beheersen hoor! Is het al een beetje koud? Ik heb een berenvel en bergschoenen aangeschaft om te komen hahaha. Vind het leuk om over een paar weken bij jullie te komen! Wij kijken er echt naar uit!

    Liefs
    Ida

  • 28 September 2007 - 08:44

    Susanne:

    hey Ils,
    ik heb vandaag mijn laatste dagje hier in Haarlem en begin nu echt zin te krijgen in mijn tripje naar jullie!! Het ziet er allemaal al heel mooi uit op de foto dus volgens mij kom ik precies op tijd.
    Mijn sjaal en muts liggen al klaar,(ben benieuwd hoe koud het is) dus je ziet me wel verschijnen!!

    Tot maandag,
    Liefs Suus

  • 28 September 2007 - 11:00

    Rianne:

    He Ilse en Robert, jullie werken flink door. Het knapt inderdaad op als ik de foto´s mag geloven, is het ook al lekker warm in het huis.. Veel plezier samen met Susanne volgende week!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Dag allemaal, Per half april ben ik in Zweden.... Via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen en belevenissen in Zweden!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 111119

Voorgaande reizen:

18 April 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: