Sinterklaas - Reisverslag uit Zoelen, Nederland van Ilse Hees - WaarBenJij.nu Sinterklaas - Reisverslag uit Zoelen, Nederland van Ilse Hees - WaarBenJij.nu

Sinterklaas

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

02 December 2007 | Nederland, Zoelen

Afgelopen weekend heb ik Sinterklaas in Nederland gevierd. In Zweden kennen ze geen Sinterklaas, daar hebben ze Tomten, de Kerstman. Donderdag ben ik met het vliegtuig geland in Weeze. Op vrijdag had ik een Sinterklaas avondje bij mijn oma in Utrecht, met mijn tantes, ooms en neefjes en nichtjes. Zaterdag had ik een Sinterklaas avondje met vriendinnen van mijn middelbare school en vandaag, zondag, een Sinterklaas avondje met mijn ouders en broertje in Zoelen. Morgen vertrek ik weer naar Zweden. Robert zit daar nog, hij moest immers werken en op Marit passen. Het weekend is omgevlogen met een druk programma met bezoekjes hier en bezoekjes daar....

Over Zweden: Afgelopen week ben ik met een van onze auto's tegen een andere auto gereden (euh, gegleden). Het ging niet hard, maar ik gleed gewoon door! Eerste reactie is "REMMEN!!!!" maar dat moet je gewoon niet in de sneeuw doen. Hoewel de auto spijkerbanden heeft, gleed hij gewoon door! Gelukkig alleen wat schade aan de bumper. Dus nu een goede leer: "NIET BLIJVEN REMMEN ALS DE AUTO GLIJDT!!!!"

Wel grappig: Vrijdag nacht heb ik in het Zweeds gedroomd (Zweeds pratend). Het Zweeds gaat er dus steeds meer in zitten!

Hier wat foto's van de Sinterklaas avondjes!

  • 02 December 2007 - 21:59

    Ida:

    Hoi Ilse,

    Jammer dat we je niet gezien hebben. Morgen een goede reis naar huis.

    Liefs
    Ida

  • 03 December 2007 - 09:51

    Wout En Marion:

    Goed te horen dat de taken al netjes verdeeld zijn. Ilse gezellig hollandse sintkadootjes uitpakken en Robert, zoals het een echte goede man betaamt, braaf thuisblijven met de hond en keihard werken. Wat gaan jullie met de Kerstdagen en Oud&Nieuw doen? Ben benieuwd. Jullie huis ziet er fantastisch en erg leuk uit, mooi met die sneeuw eromheen. Kleuren zijn echt fraai. De kachels branden goed?
    Wout en ik zijn deze week jarig en gaan een lekker weekendje feesten in Breda, we hebben een mooi hotel in de stad.
    Rond Kerst is Agatech 1,5 week dicht en gaan we lekkeren kneuteren bij de open haard. Jaap gaat Tonnie de pistes opjagen. We hebben het goed.
    Tot de volgende keer, veel liefs uit Wijk

  • 05 December 2007 - 18:16

    Oma Castricum:

    Hoi Ilse en Robert,
    Jullie zitten in de sneeuw. Wij hebben net 15 dagen met 20-25 graden achter de rug in Andalusië. Zijn bij Steven z'n verjaardag geweest in Buren. Wat bijzonder dat je in het Zweeds gedroomd hebt! Ik wist niet dat het zo gauw zou gebeuren. Lieve groetjes, ook van opa. doei (geen Zweeds, zeker?)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Dag allemaal, Per half april ben ik in Zweden.... Via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen en belevenissen in Zweden!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 111118

Voorgaande reizen:

18 April 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: