Toets Zweeds - Reisverslag uit Igelfors, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu Toets Zweeds - Reisverslag uit Igelfors, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu

Toets Zweeds

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

03 April 2008 | Zweden, Igelfors

Afgelopen maandag en dinsdag heb ik de toets Zweeds gedaan. Het was maandag ochtend een paar uurtjes en dinsdag ochtend een paar uurtjes. Gister middag kreeg ik meteen de uitslag: väl godkänt! Oftewel goed gedaan! Het kon ook niet anders, want die testen waren echt een eitje! Niet verwacht dat ik zonder enige cursus Zweeds die testen zo makkelijk kon halen! Nu is het wel zo dat ik mijn `algemene ontwikkeling´ goed is. Ze vroegen op de toets bijvoorbeeld het woord kompost. Dan moest je daar een beschrijving bij zoeken. Nu weet ik natuurlijk wel wat kompost is. Maar er waren ook mensen met een hele slechte `algemene ontwikkeling`. Ik kan me voorstellen dat het meisje uit Brazilië of de vrouw uit Afrika nog nooit van het woord kompost gehoord hadden. Ja, dan is de test natuurlijk best pittig. Zo kwam was er ook een tekst over ecologische produkten. Ja, als je niet weet wat dat zijn, dan snap je de hele test niet! Het Zweeds op niveau D (dus het hoogste niveau voor de `inburgeringscursus Zweeds) stelt dus helemaal niets voor!

Verder ben ik nu in de tuin bezig. Het is al dagen lekker weer (na twee weken geleden, toen lag er een enorm pak sneeuw op Robert´s verjaardag). We hebben in onze tuin heel veel mos, waardoor het gras amper de mogelijkheid heeft om te groeien. Ik ben nu bezig om die mos er uit te halen met de hark. Wat een werk!

Verder ben ik ook veel met het paard bezig. De luizen van Rinda zijn al een tijd vertrokken, gelukkig. Helaas ziet haar vacht er nog steeds niet uit.

Over de bouwverginning van de carport. Ik ben wel drie keer bij de man van de huurmaatschappij van de achterbuurhuisje langsgeweest. Maar elke keer was hij er niet. Ook op de mail reageerde hij niet. Toen heb ik hem uiteindelijk via de telefoon te pakken gekregen. Moest ik een ander iemand hebben.... Deze man had ik ook meteen gebeld, en hij komt aankomende maandag de situatie bekijken. Afwachten dus!

Hierbij wat foto´s waar de carport moet komen. De carport moet aan de garage komen, tot aan de stuikenrij. De auto die er staat is Robert´s nieuwe aanwinst. Deze staat al een maand of twee in de tuin. Op dit moment wordt de achterklep gespoten, vandaar dat zeil. Ook nog een foto van het mos in de tuin.

  • 03 April 2008 - 07:54

    Ida:

    Hoi Ilse,

    Gefeliciteerd hoor! Ik vind het knap van je. Wat een mos zeg!!! Veel werk om dat allemaal met de hark te doen! Succes met die man voor de vergunning van de carport!
    Hier gaat alles goed!

    Liefs,
    Ida

  • 03 April 2008 - 08:57

    Marco:

    Hoi, gefeliciteerd met je VG!
    Groeten, /Marco en Caroline

  • 03 April 2008 - 16:33

    Rob:

    Ilse zal ik proberen onze verticuleerhark (moeilijk woord misschien moet ik ook nog een inburgerings cursus volgen)de volgende keer voor je meenemen, hij hangt hier ook maar een beetje. Blijf positief dan komt het goed (ook) in Zweden.
    groeten en tot in mei.

  • 03 April 2008 - 19:12

    Oma Bep:

    Halo ILse
    Fijn dat je de Toets goed gedaan hebt.
    Het zijn mooie fot's,er is nog heel wat te doen in je tuin.
    Veel liefs en groeten aan Robert
    Oma.

  • 07 April 2008 - 20:47

    Inge:

    Hoi Ilse,
    Gefeliciteerd met je behaalde resultaat. Het was leuk Robbert vorig weekend weer te spreken. Jammer dat je er niet bij kon zijn. Jullie huis en tuin zien er al heel gezellig uit. Leuk om in de zomer te komen kijken. Anne is al helemaal 'in the mood' voor 30-4.
    Tot ziens en succes met alles.

  • 30 April 2009 - 18:17

    Oma Castricum:

    Tikte de zoekterm mos in de tuin in, kwam ik op jouw site. Ik krijg nooit meer een berichtje wanneer je wat geplaatst hebt. Of schrijf je niet meer zo veel. Robert begin april nog gezien, zonder jou! groetjes. oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Dag allemaal, Per half april ben ik in Zweden.... Via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen en belevenissen in Zweden!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 111129

Voorgaande reizen:

18 April 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: