Sneeuw is niet altijd leuk - Reisverslag uit Igelfors, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu Sneeuw is niet altijd leuk - Reisverslag uit Igelfors, Zweden van Ilse Hees - WaarBenJij.nu

Sneeuw is niet altijd leuk

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

25 November 2008 | Zweden, Igelfors

Afgelopen weekend zijn Robert en ik even in Nederland geweest. Robert´s opa en oma waren 40 jaar getrouwd en gaven een feest afgelopen zaterdag en zondag.

Zondag sneeuw in Nederland gezien. Is natuurlijk erg leuk als het wit is, maar sneeuw is niet altijd leuk.

Gisteravond vlogen we terug vanuit vliegveld Weeze (Duitsland) naar vliegveld Skavsta (Nyköping bij Stockholm). We vlogen om 19.30 de lucht in. Normaal duurt het vliegen 1,5 uur, maar toen we ruim twee uur in het vliegtuig zaten voelden we al nattigheid. Later sprak de piloot door de luidspreker: `we kunnen niet landen op Skavska vanwege de sneeuw we landen in Göteborg`. Om 22:00 uur waren we in Göteborg, maar dat ligt zo´n 375 kilometer vanaf vliegveld Skavsta. Er zouden bussen geregeld worden om ons af te zetten op het juiste vliegveld.... Die bussen kwamen pas rond 00.30 aan (dus al 2,5 uur op het vliegveld rondgehangen). De bussen konden niet zo hard rijden, in verband met sneeuw op de snelweg. Pas rond 5:30 waren we op het juiste vliegveld, daar stond immers onze auto. Toen kwamen we pas rond 7.30 in Igelfors aan. Brak natuurijk. Robert had wel een beetje kunnen slapen, maar ik niet.

Robert heeft zijn werk maar afgebeld en toen zijn we nog even in bed gedoken. Om 9.30 moest ik namelijk op de creche in het dorp zijn. Ik help zo af en toe mee op school of op de creche in het dorp. Is leuk om te doen!

Vandaag was de sneeuw een mooi gezicht. Er lag een aardig pak en de zon scheen. Kijk maar even op de foto´s!

  • 25 November 2008 - 16:47

    Rianne:

    He Ilse,
    allereerst jammer dat het niet gelukt is om af te spreken dit weekend. Hoop dat de bruiloft wel de moeite waard was, want je bent bijna net zo lang onderweg geweest als je bezoek aan NL. Geniet van het winterse weer.
    xx

  • 26 November 2008 - 08:24

    Nienke:

    Ha Ilse,
    Wat een toestand zeg! Maar gelukkig zijn jullie uiteindelijk veilig thuisgekomen! En het ziet er wel meteen prachtig uit zo :-) Wat leuk dat je ook af en toe op de creche/school helpt, lijkt me leuke afwisseling.
    Liefs Nienke

  • 26 November 2008 - 09:51

    Claudette:

    Wat een mooie foto's!!!
    Het beetje sneeuw in Nl vond ik zal zo mooi, maar bij jullie is het prachtig!
    Wel vervelend dat jullie er zo lang over gedaan hebben.
    Ik heb nog steeds je mail niet beantwoord, ben de laatste tijd echt super druk op m'n werk, maar ik probeer er dit weekend tijd voor vrij te maken. Xx

  • 27 November 2008 - 12:24

    Ineke Ratsma:

    Ik ben je tegen gekomen op het feestje van de Opa en Opa van Robert. Ik was de Barones aan onze tafel :-)
    Helaas hebbben we niet echt een gesprek gehad samen. Maar Rienk is wel achter jou weblog gekomen. En ik heb het met terug werkende kracht gelezen. Erg leuk om te zien wat jullie allemaal al opgebouwd hebben. Respect hoor! Vanaf nu zal ik je blijven volgen op je blog. En trouwens, wat een prachtige foto van jullie huisje in de sneeuw. Zo hoort kerstmis te zijn.
    Groetjes van Ineke

  • 27 November 2008 - 14:12

    Oma Van Den Tempel:

    hallo ilse en robert.
    wat een lange reis hebben jullie gehad
    mooie foto's van de sneeuw
    fijn dat ik je nog even gezien hebt.
    veel liefs oma.

  • 27 November 2008 - 21:39

    Anna:

    Hej Ilse,

    Vilken mardrömsresa! Då är det skönt när man äntligen är hemma igen :-). Fast det är synd att snön är borta igen...

    Tänkte på dig och hästen nu i veckan, efter nyheterna om de misshandlade hästarna.

    Allt ok med er annars? Kul att du jobbar på dagis. Är det frivilligt eller praktik genom AF?

    Vi hörs! Kram A

  • 27 November 2008 - 21:41

    Jan:

    Zo dame en heer, weer even bijgelezen!

    Wat een ontzettende kestkaarten foto van jullie huisje in de sneeuw.

    Robert als je voor werk in NL of DL bent, doe dan ff een belletje en kom ons huiske en mijn nieuwe wagentje ook eens bekijken!

    Groeten, Jan en Rienk.

  • 05 December 2008 - 22:07

    Jack Apon:

    Nee geen familie of bekende, maar via "Carrelation" op jullie "waar ben ik blz "gekomen.
    Heb met veel plezier jullie ervaringen zitten lezen. Ben zelf 2 x in Zweden geweest, maar dat is effe terug, want toen reden ze nog links !! ( ik ben nu 60 )
    Ga zo door met schrijven en foto's plaatsen, is heel leuk.
    Fijne kerstdagen en een poot voor Marit
    Jack
    jack@apon.tk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Dag allemaal, Per half april ben ik in Zweden.... Via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen en belevenissen in Zweden!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 111124

Voorgaande reizen:

18 April 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: